tisdag 4 augusti 2009

felskrivning - hehe

Letar ständigt lägenhet. Tror det är ett arv efter min något rotlösa mor. Trots att hon bott 15 år i samma lägenhet ögnar hon med ett aldrig sinande intresse ständigt genom DN:s alla annonser, internetlös som hon är. Ögnar är förresten en lögn, hon läser noga rad för rad, jämför objektens lägen, storlek, huruvida det finns balkong m.m. Sedan börjar hon fundera på om grannarna kanske är av den störiga sorten som smäller i dörrar och hissdörrar, röker inne eller på balkongen, spelar hög musik m.m.

I mitt liv går det knappast en dag utan att jag går in på följande sajter, i tur och ordning: Bostadsförmedlingen, Einar Mattsson, John Mattsson och slutligen Hemnet, puh. Tidsoptimisten i mig säger att det tar max fem-tio minuter, det tänker jag varje gång, och varje gång tar det minst en timme innan jag känner att jag har full koll på vilka lägenheter som är redo att hyras ut eller säljas, framförallt i närområdet men även längre bort.

I dag hamnade jag på plats fem i bostadskön till en femrummare på 111 kvm, 1 tr upp i Hagsätra. Jag har inga som helst planer på att flytta till Hagsätra och anmälde därför inte mitt intresse. Vad jag däremot har är ett sjukligt intresse för lägenhetsritningar, modeller i miniatyr av städer, kartor, tåg-, spår- och busstrafiknät samt Google Earth - kärlek vid första klicket. Sedan blev det bonus när jag läste om vilket fantastiskt serviceutbud som enligt bostadsförmedlingens information finns i Hagsätra, eller vad sägs om:

"
Hagsätra har fyra bra mattaffärer, varav två har öppet till kl 22 varje kväll."

Det är bara att hålla tummarna och hoppas att det är en äkta mattfetischist som får nycklarna till våningen.

I dag har jag också hunnit med att lösa korsord, städa bakom spisen, putsa köksskåp, göra rent kylskåpet, sola, plocka hallon, cykla, sova middag, gosa med katten, äta och tvätta alla fönster. Jag är mig olik i dag. Brukar vara nöjd om jag får äta, cykla, gosa med katten och sova.

Livet är spännande, aldrig vet man vad som händer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar