tisdag 4 augusti 2009

broms i örat

Så sitter jag här med mitt svullna öra... Vad hände tänker ni - och jag med!

Gjorde idag en liten road trip i riktning Knutby, ja Knutby, ni läste rätt! Sommarsverige visade sig från sin soligaste sida - som det alltid gör när man sitter inomhus eller i bilen.

Skulle besöka min gamla barndomsvän som jag inte sett på 35 år. Tog vägen förbi Roslagsstoppet, köpte lite kokosbollar och drog vidare norrut.
Givetvis körde jag lite fel men vad gör det mitt i all sommarprakt. Svängde av från den stora vägen in på en grusväg. Solen sken, bonden slog gräs, korna råmade och det dammade lite i kurvorna. Som det ska göra. Vevade ner rutorna för det känns ju mysigt när man är på landet.

Dofterna slog emot mig, allt grönt och skönt, asfaltsbefriat och sedan - alla jävla flygfän. Hela bilen full på en halv minut. Schasa, vifta, styra, telefonera, veva upp rutan och svära är några av de saker jag hann med under tiden.

Framme. Dags för kaffe. Inne eller ute i trädgården? Ja, vi ska väl sitta ute nu när det är en fin dag, lite blåsigt men, det är ju bara skönt, och snart är det höst, och .... ja ni kan resten! Resultatet av denna visit blev, förutom trevlig samvaro och mycket "catching up" följande:

Av totalt två timmar gick 5 minuter gick åt till att dricka kaffe och resterande en timme och 45 minuter till att vifta och slå i luften, på benen, armarna och resten av kroppen för att freda sig mot alla jävla flugor och bromsar mm.

Nu sitter jag här, äntligen tillbaka i staden och räknar myggbett och andra konstiga röda svullnader. Var väl uppe i ett tiotal när högerhanden tog eget kommando och rörde sig mot höger öra. Det kändes inte ok. Det var varmt och något fuktigt sipprade ur överdelen. Till badrummet för en närmare öronkoll. Förstoringsspegeln väjde inte för sanningen, örat var både rött och svullet och något klibbigt fastnade på fingret.

Har nu konsulterat både mig själv, Netdoktor och Google. Tillsammans har vi listat ut att jag fått ett bromsbett. Förloppet stämmer till punkt och pricka. Jag har ordinerats ett glas vin, två gamla Seinfeldrepriser och tre dagars vila.

Är jag återställd gör jag kanske ett inlägg redan i morgon, håll tummarna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar